onsdag 17 december 2008

Som vanligt igen!

Nu har Mange kommit hem och barnen har varit här sen i söndags. Livet är som vanligt igen =) känns inte längre lika tyst och ensamt. Sååå härligt! Trivs verkligen med mina 3 älsklingar! Sista veckan i skolan, sen jullov! bara jag som måste jobba mån & tis nästa vecka :( men sen är jag ledig rätt mycket i jul, känns kul och skönt! känns som att det behövs, tror kroppen redan nu har tagit lov, känner mig trött på jobbet framförallt. I morgon har barnen julkonsert på filadelfia, ska bli jättemysigt att få gå dit och höra julsånger och få lite julstämmning =) me like! minns hur mysigt det var förra året.

I går bakade vi massa pepparkakor efter middagen, dom blev så fina! Vi gjorde 2 stora hjärtan som vi skrev barnens namn på och hängde i fönstret, såå fint! Kenneth gjorde AIK bokstäver och Hilja gjorde en häst med en man gjort i vitlökspressen, tycker det är fantastiskt vilken skaparlust och kreativitet som barn har.

Ikväll har vi tagit det mest lugnt, barnen har kört en massa med radiostyrda helikoptrar och sett julkalendern. Mange har gjort två henna-tatueringar på mig. blev lite orolig först, men det visade sig ju att han har dolda konsttalanger ;) Em blev på underarmen och en på utsidan av benet. Visst är dom fina?

På jobbet har det varit lite tjafs i veckan och det är ju inte direkt första och knappast sista gången det händer. Blir så otrligt less! jag förstår inte hur man orkar lägga så mycket energi på bagateller, är väl bättre att lägga energin på barnen??? eller?? Innan jag började på mitt nya jobb blev jag, Å och E varnad av så många för vissa personer som jobbar där, och det är rent läskigt att säga att det stämmer ju som handen i handsken, pricken över i:et.....osv. Vill väl egentligen bara ha sagt att jag önskar de kunde ge sig någon gång och börja samarbeta istället för att motarbeta. Jag vill utvecklas på mitt jobb, inte avvecklas!! PUNKT!!! (behövde skriva av mig, nu känns det bättre) Tack för att jag har er Å & E, ni är fantastiska arbetskamrater!!!
Nä, nu ska jag knalla upp och säga godnatt till barnen!
Ha en bra kväll!
Kram/E.L
¤ Your my one and only one....










Inga kommentarer: