måndag 1 december 2008

Juletid är en mysig tid!

I går torkade jag apelsinskivor i ugnen som jag tänkte att jag skulle dekorera mitt nya ljusfat från ljuva hem med. Detta var ju jätte enkelt och blev superfint! Jag skivade 3 apelsiner och la ut på ett bakplåtspapper, sen in i ugnen på 50-75 grader i några timmar ( jag hade dom nog inne i 3-4 h) Sen strödde jag kokos i botten på hela fatet runt blockljusen (tips från min kompis Åsa) så att det ser ut som snö, sen la jag ut apelsinskivorna och dekorerade även med några kanelstänger. Underbara dofter såhär i juletid! Ljusen är dessutom vaniljljus från ikea som doftar lovely! Så här blev resultatet...


Rätt så nöjd blev jag faktiskt. Funderar bara på om jag ska strö lite kokos ovanpå några av apelsinskivorna också så att det ser ut som lite snö på dom, får se hur jag gör...
Bilderna nedan visar mina nya julfynd. Duken, granen, och tomten från ljuva hem och blockljusfatet och julstjärnan från järnaffären. Nä, nu ska jag krypa ner i soffan och se nya Arn filmen som jag lånat av brorsan.
Hade bäst!
Kramar/Elin


















3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart det blir snyggt Åsa tipsar ;)

Anonym sa...

Skulle vara: Klart det blir snyggt när Åsa tipsar ;)

Anonym sa...

Oj oj oj vilken husmor du har blivit!! *ler* Hoppas du får en go jul gumman!!

Saknar dig!!