fredag 16 januari 2009

Stressig vecka = LUGN HELG (hoppas jag)



Pust....vilken vecka det varit, äntligen helg! har varit en mardrömsvecka...jobbat sent mån, tis, tors o fre. Onsdag öppnade jag 06.00 och sen hade jag möte med VFF i stan kl. 17.00, var riktigt tungt. Skulle dessutom förbi och köpa fiskar till akvariumet på dagis, glömde slammisen jag skulle köpa, glömde sugproppar till pumpen och glömde svänga förbi på hemvägen och släppa ner dom i akvariet :/ Hmm...senil dement? som tur var klarade dom sig bra, alla levde när jag släppte ner dom på torsdagmorgon. Däremot blev dom attakerade av fiskarna vi redan hade, de blev jagade runt runt och bitna i baken, fy så hemskt det såg ut...dom fick fly bakom pumpen en stund tills gamm-gänget lugnat ner sig.

Sen är det otroligt mycket annat som hänt...många tankar, funderingar, problem, missförstånd etc etc. Är mycket på jobbet helt plötsligt...ska få en kandidat som jag och Åsa ska vara handledare åt, vilket ska bli jättekul då det är en av våra studiekamrater som tagit sig in på förskolekursen. Jag och Åsa ska under tiden gå en handledarkurs för att bli säkrare i den rollen. Sen har vi fått en lektionstimme uppe på skolan också, där vi ska ha engelska språkval med 3 elever, ska bli skoj! vi kommer mest troligt att dela på detta jag och Åsa.

Träningen i veckan har gott otroligt bra, träffade läkaren i tisdags, hade lågt blodvärde igen =( så det togs massa prover på vad det kan vara med min mage och min blod/järnbrist. Fick 2 järninjektioner och gick därifrån sönderstucken...blev stucken i handen och båda armvecket, hon kom inte riktigt in i blodkärlet så hon grävde runt med nålen vilket gjorde obehagligt ont. På kvällen hade jag löpträning och jag kände mig som en dopad när jag sprang robban runt på 20 min, har aldrig tidigare i mitt liv känt mig så pigg i kroppen och aldrig har det varit såååå roligt att springa. Men det är väl kanske så här jag ska känna när jag inte har blodbrist utan har dom blodkroppar som min kropp behöver.

Ikväll jobbar Magnus på ug, jag har städat och trixat på här hemma, nu ser jag Let´s dance och äter choklad samtidigt som jag uppdaterar bloggen lite. Hoppas verkligen den här helgen blir lugn och skön utan stress och krav, men det blir ju som man gör det så det är väl egentligen upp till en själv att se till att det blir så. På söndag kommer barnen, lägtar efter dom!

Ha en trevlig helg mina vänner!
Kramar/Elle

¤ Förlåt mig vännen... gör en u-sväng och kom tillbaka...

Inga kommentarer: