söndag 10 juli 2011

Semestertrippen!!!

I går kom vi hem från en härlig semestervecka i Gävle/
Norrköping/Sthlm. Vi började vår bilfärd mot Sundsvall, där stannade vi och åt middag hos Magnus moster Siv. Sen körde vi vidare mot Gävle där vi hade bokat en övernattning på hotell. När vi kom fram dit så ville barnen bada i hotellets pool innan vi kvällsfikade och slöt ögonen.

På morgonen åt vi hotellfrukost och bilade vidare till Norrköping och slutdestination KÅLMÅRDEN!! Vi parkerade direkt utanför djurparken och gjorde en heldag där med Safaritripp, delfinshow och vandrande i parken. Dagen var kanonbra och vi var sååå nöjda då vi checkade in i stugan på First Camp i Kålmården. Där spel
ade vi en runda mini-golf innan vi kröp till kojs. Dagen därpå gick vi en sväng till på djurparken och då blev det Aquariumet där det fanns fiskar, spindlar, hajar, krokodiler och andra regnskogsdjur. Väldigt häftigt måste jag säga!!! Bilder på denna fantastiska tripp kommer såklart!!!!

På fredagen åkte vi sedan vidare till huvudstaden Stockholm!!! Där hade vi bokat två nätter på Solsidan i Saltsjöbaden. Vi kom fram till det finaste hotellet jag någonsin bott på, vi checkade in och tog sedan Saltsjöbanan till Slussen. Under Stockholmsvistelsen besökte vi Gröna lund, Skansen, Vasa-museét, gamla stan och barnens moster Andrietta och hennes Fredrik som just fått en liten prins. Han var så söt!!! På lördagen åkte vi hemåt och gjorde ett stop i Sundsvall på IKEA såklart. Nu har jag handlat så vi kan fixa färdigt i hallen :-) Kommer bli great!

Nu duschen!!! Hade gott kära vänner!!!